Saturday, September 22, 2012

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

  بسم لله الرحمن الرهيم 
Pembuka kalam bicara hati dari hamba yg kerdil ini mengharapkan keRedhoan Allah dan jua Syurga Allah.. Setelah post akhir 21 May 2011 bertajuk :

::TuNDuKKaN PaNDaNGaN KiTa Ye MoGa PeRoLeH BERKAT::

kini muncul kembali hihi ingat nak semadikannya, tapi ada sebab dan tekad baru Insyaallah (nak tau apa sebab? =) nanti ana cite)

Sedikit nasihat dari hati ku buat hati mu dan hati ku juga yang sering alpa. Dunia ini bukan milik kita, ia hanya tempat persinggahan seketika, teringat nasyid yg dialunkan oleh Allahyarham ustaz Asri "Mana Milik Kita,, Tidak Ada Milik Kita,, Semua Yang Ada Allah Yang Punya,, Tidak Ada Kita Punya,, Kita Hanya Mengusahakan Saja".. sahabat sekalian ambil masa kita renung kembali kemana masa yang telah kita habiskan? adakah untuk taati Allah atau ke jalan ingkar padaNYA, na'uzubillah.. 

Dari saat ke saat, minit ke init, jam ke jam, hari ke hari, bulan ke bulan, tahun ke tahun.. Allahuakbar banyak masa kita bazirkan dengan yang sia-sia. Hati ini sering terdetik Ya Allah andai Engkau ambil nyawa aku, tidak tahu apa amal yang aku boleh bawa untuk Mu. Sering kali amal yang sedikit bolos dengan maksiat yang berulang kali. Hanya aku hamba mu yang dhoif dan kerdil ini bedoa agar thabatkan hati aku ini dan istiqomah dalam beramal.. adik-adik dan teman-teman bagaimana doanya ?

Daripada Mu`az ibn Jabal r.a., bahawa Rasulullah s.a.w memegang tangannya lalu bersabda: " Wahai Mu`az, demi Allah, aku mencintai engkau". Kemudian baginda melanjutkan: "Aku berpesan kepadamu, wahai Mu`az, jangan sekali-kali tinggalkan berdoa selepas solat dengan doa ini :

"Ya Allah, bantulah aku untuk dapat mengingati-Mu, mensyukuri-Mu, dan beribadat dengan baik kepada-Mu."

Teman-teman,, Ingat Allah bagi kita pinjam macam-macam, suatu masa Allah berhak ambil apa yang DIA beri kita pinjam.. Allahuakbar moga kita tidak alpa bersyukur padaNYA.. Akhir kalam 

"Hitunglah Kesyukuranmu Bukan Kesukaranmu"



No comments:

Post a Comment